Order Form

Name:
Email Address:
Handphone No:
Address:
List of Items
Payment Options

This contact form was created by Freedback.

Tutorial Mesin Jahit


1) Masukkan benang dalam lubang kecil seperti dalam gambar.
pastikan benang dimasukkan dari bawah!!!


2) Masukkan dibahagian belakang sekali


3) Kemudian masukkan benang di lubang kecil bawah tu


4) Masukkan aluminium yg diberikan dalam lubang jarum seperti dlm gambo


5) Masukkan benang dlm lubang aluminium tadi, kemudian tarik keluar
aluminium tadi mengikut arah dalam gambo



6) Benang dah pun masuk hehehe ini bukan apa,
kadang2 mata kita xbape nak nampak nak masukkan 
benang dalam lubang kecik tu.



7) Angkat besi yg ditunjukkan dalam gambar.
kemudian bolehla mula jahit.
caranya:ketip2 je macam stapler tu.
mula2 saya FAFAFO pun tak tau..
tapi da lama2 jadi biasa:-)





8) Boleh gunakan benang biasa gak tapi gunakan 
yang jenis kecil tu




9) Mudahkannn????


10) Hasilnya hampir sama dengan mesin jahit moden.
Masa ni la saya guna utk jahit seluar yg koyak hehee
selamat mencuba!!!!!!!!!!!
or korang boleh tengok tutorial ni...pun boleh jugekkk...

4 comments:

  1. hai fafafo!
    mesin nie still available ke?
    sy rase cm nk beli. tp sy nk tahu
    thap reliability mesin nie. okie ke?

    ReplyDelete
  2. salam encik halle
    agak2 la bende rm 10, boleh la guna time kecemasan,

    ReplyDelete
  3. beli kat mne? blh sggest sy beli kat mne? teringin nk beli tp x jmpe..

    ReplyDelete
  4. nak tanya, bende ni boleh didapati kat mana ya?

    ReplyDelete